Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego - muzyka Anna Sieńkowiec nauczycielka muzyki w Szkole Podstawowej nr 4 w Koszalinie
Cele i zadania
1. w czasie odbywania stażu zamierzam a) podejmować działania mające na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy b) uczestniczyć w realizacji zadań wykraczających poza wykonywane obowiązki służbowe c) samodzielnie lub przez udział w różnych formach doskonalenia, pogłębiać swoją wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu poziomu pracy szkoły 2. zadnia wynikające z priorytetów szkoły a) praca z uczniem zdolnym · wytypowanie uczniów zdolnych, organizacja zajęć, kół zainteresowań · organizowanie konkursów i imprez szkolnych i międzyszkolnych · udział w konkursach szkolnych i międzyszkolnych b) praca z uczniem przejawiającym specyficzne trudności w nauce · udział w różnych formach doskonalenia związanych z tą tematyką · współpraca z rodzicami · współpraca z pedagogiem szkolnym · analiza przypadku · studiowanie literatury c) praca z uczniem przejawiającym trudności wychowawcze · udział w różnych formach doskonalenia związanych z tą tematyką · współpraca z rodzicami · współpraca z pedagogiem szkolnym · studiowanie literatury
Plan rozwoju zawodowego został opracowany na podstawie wymagań kwalifikacyjnych zawartych w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3.08.2000r. w sprawie uzyskania awansu zawodowego przez nauczyciela.
§ 5 ust.2 pkt 1
Opracowanie i wdrażanie przedsięwzięć i programów na rzecz doskonalenia swojej pracy i podwyższania jakości pracy szkoły, w tym wykorzystywanie i doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej
Zadanie: Opracowanie i wdrożenie programu edukacyjnego koła zainteresowań-zespół fletowy Formy realizacji: opracowanie programu, realizacja, prowadzenie zajęć, ewaluacja Termin: rok szkolny 2005/2006 Dokumentacja: program, ewaluacja programu, dziennik zajęć pozalekcyjnych
Zadanie: Opracowanie i wdrożenie programu edukacyjnego koła zainteresowań-zespół wokalny Formy realizacji: opracowanie planu, realizacja, ewaluacja Termin: rok szkolny 2005/2006 Dokumentacja: program, ewaluacja programu, dziennik zajęć pozalekcyjnych
Zadanie: Monitorowanie jakości kształcenia Formy realizacji: udział w spotkaniach zespołu, opracowywanie ankiet i wyników Termin: wg harmonogramu spotkań Dokumentacja: ankiety, wyniki, wnioski
Zadanie: Udział w opracowywaniu dokumentacji szkolnej Formy realizacji: opracowanie kryteriów ocen z zachowania, opracowywanie Kalendarza Imprez, inne opracowania, które wynikną w czasie odbywania stażu Termin: IX-X 2004 i według potrzeb Dokumentacja: wypracowane dokumenty
Zadanie: Cykliczna organizacja imprez, konkursów i wyjazdów Formy realizacji: organizacja wycieczek lub biwaków klasowych, organizacja koncertu kolęd, organizacja wyjść do kina, teatru, filharmonii, muzeum Termin: maj 2005,2006,2007, grudzień 2004,2005,2006, wg możliwości i potrzeb Dokumentacja: zdjęcia, scenariusze imprez, notatki
Zadanie: Opieka nad działalnością Samorządu Uczniowskiego Formy realizacji: spotkania SU, organizacja imprez szkolnych, dyskotek, akcji charytatywnych, konkursów, współpraca z innymi organizacjami działającymi w szkole i poza nią Termin: rok szkolny 2004/2005 Dokumentacja: protokoły, zdjęcia, kserokopie wpłat na konta organizacji charytatywnych, scenariusze imprez, harmonogram pracy SU, sprawozdanie z pracy SU
Zadanie: Organizacja imprez międzyszkolnych Formy realizacji: organizacja Międzyszkolnego Konkursu Piosenki Angielskiej, organizacja międzyszkolnego konkursu plastycznego na plakat informujący o konkursie piosenki angielskiej Termin: luty lub marzec 2005,2006,2007 Dokumentacja: protokoły, sprawozdania, zdjęcia, regulaminy, dyplomy, kasety video
Zadanie: Przygotowywanie uczniów do konkursów Formy realizacji: wybór uczniów, udział dzieci w dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych, przygotowanie do konkursów wokalnych i fletowych Termin: wg regulaminów konkursów Dokumentacja: zdjęcia, dyplomy, dzienniki zajęć pozalekcyjnych
Zadanie: Wykorzystanie w praktyce technologii komputerowej Formy realizacji: wykonywanie na komputerze dyplomów, pomocy dydaktycznych, materiałów dla rodziców, ankiet, korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, Internetu, encyklopedii multimedialnej Termin: na bieżąco Dokumentacja: dyplomy, ankiety, materiały dydaktyczne itp.
§ 5 ust.2 pkt.2
Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami szkoły
Zadanie: Czynny udział w szkoleniowych radach pedagogicznych Formy realizacji: wykłady, referaty Termin: wg harmonogramu rad szkoleniowych Dokumentacja: tematyka, scenariusze wykładów, kserokopie protokołów z rad pedagogicznych szkoleniowych
Zadanie: Czynny udział w spotkaniach zespołu samokształceniowego Formy realizacji: prowadzenie spotkań w formie wykładu lub warsztatów, przekazywanie materiałów, wymiana doświadczeń Termin: wg harmonogramu spotkań Dokumentacja: scenariusze spotkań, ewaluacja, materiały wykorzystane na spotkaniach
Zadanie: Udział w spotkaniach zespołu samokształceniowego klas I-III i wspieranie nauczycieli w realizacji edukacji muzycznej Formy realizacji: prowadzenie części spotkań w formie wykładu lub warsztatów Termin: wg harmonogramu spotkań i potrzeb nauczycieli Dokumentacja: tematyka, scenariusze spotkań
§ 5 ust.2 pkt 3b
Opracowanie co najmniej dwóch publikacji, referatów lub innych materiałów związanych z wykonywaną pracą
Zadanie: Opublikowanie planu rozwoju nauczyciela na stronie Internetowej Formy realizacji: opracowanie planu rozwoju, zapoznanie się z zasadami publikowania materiałów w Internecie, opublikowanie planu rozwoju Termin: rok szkolny 2004/2005 Dokumentacja: adres strony Internetowej, zaświadczenie
Zadanie: Opublikowanie artykułu w gazecie CEN Formy realizacji: zorganizowanie warsztatów metodycznych dla nauczycieli muzyki, napisanie artykułu w kontekście przeprowadzonego spotkania, opublikowanie artykułu w gazecie CEN Termin: jesień 2004 Dokumentacja: gazeta z opublikowanym artykułem
§ 5 ust.2 pkt 3c
Prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych lub podejmowanie działań z wewnątrzszkolnym doskonaleniem zawodowym
Zadanie: Prowadzenie zajęć otwartych Formy realizacji: przeprowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli kontraktowych Termin: raz w semestrze Dokumentacja: konspekty lekcji, ewaluacja
§ 5 ust.2 pkt 3f
Pełnienie funkcji doradcy metodycznego, uzyskanie kwalifikacji edukatora lub trenera terapeuty
Zadanie: Pełnienie funkcji doradcy metodycznego Formy realizacji: zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów metodycznych dla nauczycieli muzyki, opracowanie publikacji w gazecie wydawanej przez Centrum Edukacji Nauczycieli, indywidualne konsultacje z nauczycielami muzyki, udział w różnorodnych formach doskonalenia, opiniowanie programów, organizowanie opraw muzycznych, analizowanie i uaktualnianie problematyki związanej z prawem oświatowym, dzielenie się wiedzą Termin: 1 IX 2004 – 31 V 2007 Dokumentacja: sprawozdania z realizacji poszczególnych zadań, zdjęcia, opinie, artykuły
§ 5 ust.2 pkt 3g
Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych umożliwiających poszerzenie zakresu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z zadaniami szkoły
Zadanie: Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych do nauczania drugiego przedmiotu Formy realizacji: ukończenie studiów (licencjat) lub ukończenie kursu kwalifikacyjnego pedagogiczno-metodycznego z języka angielskiego oraz zdanie egzaminu Certificate in Advanced English Termin: czerwiec 2005 Dokumentacja: dyplom ukończenia studiów lub zaświadczenie z ukończenia kursu i kserokopia certyfikatu
§ 5 ust.2 pkt 3h
Wykonywane samodzielnie lub we współpracy z zespołem innych zadań na rzecz edukacji
Zadanie: Współpraca z rodzicami Formy realizacji: współorganizowanie imprez klasowych, wyjść, wycieczek, biwaków, wspieranie rodziców w wychowaniu dzieci Termin: okres stażu Dokumentacja: zdjęcia scenariusze imprez, ankiety, ewaluacja
Zadanie: Współpraca z nauczycielami Formy realizacji: pomoc w organizowaniu imprez szkolnych, apeli, konkursów Termin: okres stażu Dokumentacja: zdjęcia, zaświadczenia
§ 5 ust.2 pkt 4
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych
Zadanie: Opis i analiza co najmniej dwóch przypadków rozwiązywania problemów Formy realizacji: identyfikacja problemu, geneza i dynamika zjawiska, znaczenie problemu, prognoza i propozycja rozwiązań, wdrażanie, ewaluacja Termin: maj 2005, 2006 Dokumentacja: opis i analiza przypadków
Powyższy plan może ulec modyfikacji
Anna Sieńkowiec
|